Hvordan når vi ut til millennials?

Millennials har overgått sine tidligere generasjoner og er i dag den største levende generasjonen i verden med over 1,8 milliarder unge mennesker. Unge mennesker som tenker nytt og oppfører seg annerledes, som disrupter eksisterende modeller og setter verden på hodet.

Anine Willums Karp

Selv om generasjonen har et bredt spekter, er det noen likhetstegn som går igjen blant millennials – vi er skeptiske til merkevarer og reklame, vi biter rett og slett ikke på den tradisjonelle markedsføringen. Hele livet har vi blitt pushet på med teknologiske duppeditter, konstant tilgjengelighet på sosiale medier og flakkende, forbipasserende inntrykk som ikke fester seg. Vi har utviklet oss til å overse støyet. Så hvordan snakker du til oss?

bryan-fernandez-536677-unsplash.jpg

Millennials er opptatt av autentisitet og genuinitet, vi vil vite hvordan produktene vi kjøper påvirker samfunnet, hva formålet er med en tjeneste og hvorfor selskapet i det hele tatt eksisterer. For å snakke til en målgruppe, må du forstå den – og det er verdt en investering for å få innsikt i hvordan vi fungerer. Det gjelder å utvikle en stemme for merkevaren din som treffer oss som troverdig, og deretter bruke den til å kommunisere.

Merkevarens budskap er alfa og omega. Et tydelig formål og en mening som binder målgruppens ønsker sammen med selskapets filosofi og ambisjon inspirerer millennials. Det holder ikke at merkevaren er visuelt attraktiv, dette må gjenspeiles i engasjement, ærlighet og mening. Hva er det du lover? Vi vil bli kjent med personligheten til merkevaren, da føles det ekte og tillitsvekkende.

Vi ser rett gjennom overfladisk oppførsel og søker merkevarer eller tjenester som gir oss en følelse av nestekjærlighet, samfunnsansvar og omsorg. Millennials støtter de som handler til det beste for andre, uten at det tilsynelatende ligger et underliggende mål om økonomisk vinning. Fortell oss hvordan dere bidrar til en bedre verden, og vi er trigget.

Millennials stoler på influencers og anmeldere, aller mest av de vi kjenner, stoler på og ser opp til. I motsetning til de eldre generasjonene som Baby Boomers og Gen X, leser vi oss opp på anbefalinger daglig. Vi er delingsgenerasjonen; vi deler det vi selv kan stå inne for og engasjeres av det vennene våre er entusiastiske for.